
2016-03-27
Új, pazar Magento 2 SEO funkciók
Bővített admin funkciók teszik lehetővé az új Magento 2 hatékonyabb kereső optimalizálását a Google-re és egyéb keresőmotorokra. Ezen felül egy igazán pazar SEO funkciót is integráltak a Magento 2 webshopba: a Schema.org-on alapuló Google Rich Snippetek átszövik a teljes Magento 2-t. A Magento eddig ismert SEO funkciói természetesen megmaradtak, de nézzük milyen új funkciók és lehetőségek váltal elérhetővé.
Automatizált meta Tagek, termékkép feliratok
A már korábbról ismert termék oldali meta funkciók automatikusan is kitölthetővé váltak, amelyeket a helyfoglalókkal konfigurálhatunk, így nem kell majd egyenként kitölteni a meta adatokat. Természetesen mindez tömegesen állítható egyszerre az összes termékre, de akár külön-külön is, valamint boltonként illetve globálisan. Ezzel együtt a termékképek feliratozása is lehetővé vált, amely segítségével a Google gyorsabban és könyebben tudja meghatározni, hogy miről szól a kép.

Tovább fejlesztett Canonical URL készítő
A canonical URL mostmár nem csak a kategóriákat védi egymástól, hanem magán a kategórián belül is rendet tesz. Ha beállítjuk, a canonical tag szűrés esetén is mindig a kategóriára mutat, így sok százszoros tartalom duplikálódástól menti meg a webshopot. A kategória oldalon mostmár a lapozó tag is megjelenik a meta adatokban, amely közli a Google-lel és az egyéb keresőmotorokkal, hogy a kategória oldalnak folytatása van - amennyiben lapozható az oldal.
Konfigurálható sitemap és robots.txt

Az új oldaltérkép generálót már lehetséges konfigurálni. Megadhatjuk az oldal típusok értékét, így súlyozva az oldalakat a Google-ben. Pl. a termék oldalaknak nagyobb értéket állíthatunk be, míg a CMS oldalakat (impresszum, ÁSZF) hátrébb sorolhatjuk. A robots.txt pedig - amelyben a sitemap is jelölve van - szabadon szerkeszthetővé vált az admin felületen keresztül.
Schema.org - az "oldal beszél" funkció
A Schema.org egy specifikáció a HTML kiegészítéséhez, amelyet a Magento 2 alap sablonja is használ. A Schema.org funkcióit felhasználva a webshopból sokkal egyértelműbb adatokat tud kinyerni a Google, mint a Schema.org nélkül. Így a Magento képes megmondani a Google-nek, hogy mennyi a termék ára, melyik leírás tartozik hozzá, mennyire értékelték, kik értékelték, ki a gyártója és még rengeteg egyéb hasonló információt képes közölni a Google számára.
...a Magento képes megmondani a Google-nek, hogy mennyi a termék ára, melyik leírás tartozik hozzá, mennyire értékelték, kik értékelték...
Ez azért is előnyős, mert ha rákeresünk a Google-ben egy konkrét termékre, amely több áruházban is megtalálható, akkor a Google nagy eséllyel annak az áruháznak a termékét fogja előrébb venni, amelyik megfelelően fel lett drótozva a Shcmea.org funkcióival. A Google időnként az ilyen találatokat részletezve, kiemelve listázza. A kiemelt listázásban lévő extra elemeket a Google Rich Snippet-nek nevezi. Ezek a snippetek azért is fontosak, mert a Google Asszisztens (egy mesterséges intelligencia réteg a Google kereső felett) ezeket kommunikálja a felhasználók számára, gyakran definíciókat, gallériákat, egyedi listákat épít belőle a kereső rendszer.

Szorosabb Google integráció

A Magento 2 már jóval szorosabban integrálva lett a Google-lel, mint elődje. A Universal Google Analytics, a Tracking, az AdWords és a Tag Managerek váltak könnyebben konfigurálhatóvá. Ez utóbbi funkció csak az Enterprise kiadásba került bele alap funkcióként.