2016-01-27
Mennyire vagy digitális? - Tanulmány a Magentotól
A Magento Commerce és az (amerikai) Nemzeti Központ a Középpiacért közös kutatást végzett arról, hogy mennyire fontos a digitalizáció a vállalkozásoknak. A kutatást most év elején publikálták “Mennyire vagy digitális?” címmel. A kutatás eredménye lényegében az, hogy akik informatikai beruházásokat valósítanak meg sokkal gyorsabban növekednek, mint az egyébként hasonló méretű társaik.
A tanulmányban vizsgált iparágak közül egyedülállóan a kis- és nagykereskedelmi ágazatban történt eget rengető változás, amelyet a változó fogyasztói igények és a technológia fejlődése eredményezett. Íme egy kis betekintés a tanulmányba:
Növekvő nyomás a kis- és nagykereskedelem digitalizálására
A hagyományos boltok és áruházak nem győznek lépést tartani az erős online versenytársaikkal. A nyomás, hogy digitalizálódjanak, sosem volt nagyobb, mint most. A kis- és nagykereskedők több, mint háromnegyede (78%) tartja, hogy a digitalizáció viszonylag fontosabb a vállalkozás egyéb céljaival szemben.
Belassulás az összetett és időigényes folyamatok miatt
Nem meglepő, hogy más iparágakkal szemben a kis- és nagykereskedők a digitalizációt tekintve inkább a lassú felzárkozással számolnak. Az integrációk a régebbi rendszerekkel, megfejelve a digitalizációs folyamatok nem megfelelő priorizálásával, hozzájárulnak a lassulás jelenségének kialakulásához. Bár a digitalizációs projektek átlagos megtérülési ideje három év, sok cég inkább úgy számol, hogy a beruházásuk közel öt éven túl vagy még később térül meg.
Kapj észhez és újulj meg!
A tanulmány kiderítette, hogy a legtöbb kereskedelmi digitalizációs beruházás a belső részlegek igényeiből - pl. könyvelés - és a vállalkozás jelenlegi működését (eladás, értékesítés, ügyfélszolgálat, logisztika) egyszerűsítő igényekből származik. Ezen cégek mindösszesen 8 százaléka fektet be valamilyen innovatív ötletbe, amely mozgató rugója lehet a jövőbeli növekedésnek és nyereségnek. Ahhoz, hogy a jövő technológiái ne repüljenek el a cégek mellett, a kereskedőknek be kell szállniuk ebbe a versenybe vagy lemaradnak.
Új év, változó piac
A kutatásban összegyűjtött adatokból kiderül, hogy az üzleti szolgáltatás és az IT szektor területén működő vállalkozások alkotják az 50 százalékát azon cégeknek, amelyek tudatosan a digitális fejlődés útján indulnak el. A vállalkozások több, mint 35 százaléka úgy érzi, hogy kicsit le van maradva vagy még nagyon messze van az online piactértől. Utóbbi lemaradók mindössze 29 százaléka tervezi, hogy a következő egy éven belül valamilyen online, illetve digitális projektet indít el.
“A tanulmány egyértelműen igazolja, hogy a technológia előretörése egy digitális világban minden iparág számára fontos, a technológia újraírja a játékszabályokat. Ezen a területen messze le fognak maradni a hiú vagy csak átlagos vállalkozások.” - mondta Peter Sheldon, a Magento Commerce egyik vezető szakembere. - “A lendület megtartásához a cégeknek meg kell tenniük a szükséges lépéseket, hogy felismerjék a korlátokat, hogy gyorsan továbbléphessenek, sikeresen alkalmazkodva a következő korszak digitális vívmányaihoz. Ha mindezt követik, akkor ezek a cégek nem csak tovább működhetnek, hanem kimagasló megtérülést és növekedést érhetnek el.”
forrás: magento.com