A Big Bus is Magento webáruházat használ

Idén, a Budapesten is működő Big Bus, Magentora helyezte át online szolgáltatásait. A Magento hivatalos oldala leközölt egy cikket erről, amelyben a Big Bus sikeréről számolnak be. Az eredmény lélegzet elállító. A régi Big Bus oldal 2016-ban átlagosan 40 ezer Fontot (14 millió Forintot) hozott naponta. Az új Magento Big Bus 2017 májusában, meghaladva a számításokat, már 100 ezer Fontot (35 millió Forintot) hozott naponta.

Tavaly jelentettük meg a cikket, amelyben beszámoltunk arról, hogy a Burger King és a Frankfurti légikikötő is Magento webáruház rendszert használ. A Magento tovább hódítja Európát és a világot, újabb siker történetük a Big Busról szól. Alább, a Magento cikke olvasható.

Teljes digitális átalakulás

A Big Bus a világ legnagyobb városnéző szolgáltatása turisták számára. 1971-ben alapították családi vállalkozásként. A cég négy kontinens 19 városában üzemeltet Hop on, hop off turista buszjáratokat. 2015-ben, az Exponent Private Equity felvásárolta a vállalkozást és belevágott a teljes digitalizációs átalakulásba. És, hogy milyen céllal? Hogy egységesítsék a kontinenseken átívelő üzleti folyamataikat egyetlen omnichannel platformra, így bővítve utaztatási szolgáltatásaikat és, hogy eljuttassák a turistákat olyan látványos helyekre mint az Empire State Building vagy a Madame Tussaud panoptikuma. Azonban a régi .Net platformjuk visszatartotta őket "Elfogjuk veszíteni a piacot, egy teljesen új e-kereskedelmi megoldásra van szükségünk" - monda Andy Furlong, a Big Bus marketing elnökhelyettese.

Magegento webáruház Big Bus 19 városban

Egy olyan vállalkozás számára, amely nem kézzelfogható termékeket értékesít és nem általános hétköznapi szükségleteket elégét ki, minden változtatás nagyon szofisztikált és nehézkes. Minden egyes buszon akár 60 különböző országból szállhattak fel utazók, különböző nyelveket beszélve és különböző valutákat használva. A Big Busnak egy új webáruház kellett. Olyan áruház, amely tartalmas, ugyanakkor minden platformon gyors, beleértve az idegen országokban tartózkodó turisták mobil készülékeit is. "Számunkra az egyik kulcs fontosságú tényező a jövőbiztos, időtálló megoldás volt és a mobil szerepelt a középpontban." - mondta Furlong.

Egyszerű, de erőteljes webáruház

A Big Bus a Born Groupot választotta az e-kereskedelmi víziójuk megvalósításához. "A Big Bus nemzetközi szinten 18 website-tal kívánt indulni, teljesen reszponzív és elsődlegesen mobilra optimalizált felülettel, temérdek mennyiségű tartalmat jelenítve meg." - mondta Claudia Summers a Born Grouptól. "Valamint olyan platformot képzeltek el, amely nemzetközi szinten is megbirkózik a kiskereskedői (B2C) és a nagykereskedői (B2B) igényekkel." A javaslatunk egyszerű volt, egy teljesen reszponzív oldal tervezése és fejlesztése Magento Commerce alapokon. Furlong egyetértett: "A Magento Commerce erőteljes és egyszerű felhasználói élményt nyújt, amelyet tényleg nekünk találtak ki."

A Born Group projekt menedzsere, Paulo Roseghini: "Egyszerűen csak testre szabtuk a Magento sablonokat. A Magento Commerce egy kiforrott platform, lehetővé teszi a kontrollt a teljes kódbázis felett valamint egyszerű frissíteni." A Big Bus úgy döntött, hogy könnyed alapokra helyezve az oldalt, a modulok számát alacsonyan tartja. Az Intilery-t használták egy egyszerű ügyfélkapuhoz, optimalizációhoz és A-B teszteléshez. "Egyszerű volt a testre szabás, köszönhetően a rugalmasságnak, amit a Magento Commerce nyújt" - tette hozzá Furlong.

Magento webáruház Big Bus 500 busz

A Magento sablon rendszere a gyors alkalmazkodás által nyújtott versenyelőnyt jelentette a Big Bus számára. Most, amikorra már mindezt megvalósították, létre tudnak hozni egy új webáruház nézetet, feltölthetik tartalommal és élesíthetik, akár órák alatt. Azonban a fő érv a költség volt. Furlong szerint: "Egy hozzánk hasonló méretű vállalkozás számára a Magento volt a tökéletes megoldás".

Digitális forradalom döbbenetes eredményekkel

A projekt kivitelezése nyolc hónapot vett igénybe, végül 2016 decemberében a Big Bus egy nagy bummal élesedett ki. "Egyszerűen kikapcsoltuk majd visszakapcsoltuk" - magyarázza Andy Furlong - "és nem veszítettünk a SEO értékünkből. Az indulás alatt feszültek voltunk, de minden simán ment." E-commerce veteránként, megszámlálhatatlan digitális projekttel a háta mögött, Furlong felkészítette a csapatát az élesítés utáni verejték izzadásra, és mégis a legnagyobb zavar a cég számára egy tíz százalékos csökkenés volt a jegyek elővételében, amely mindössze néhány napig tartott. "Egy helyet sem zuhanunk vissza a Google kereséstalálati listákban. Ellenkezőleg, 20 százalékkal növekedünk SEO-ban évről évre. Akkor, mindenki pattanásig feszült, de az élesítés végére minden visszaállt a régi kerékvágásba és aztán a növekedési mutatók megugrottak" - mondta Furlong.

Magento webáruház fejlesztés Big Bus

Az eredmény lélegzet elállító volt. A Big Bus számára beköszöntött az eddigi legjobb húsvéti szezon, 65 százalékkal növekedtek az előző évhez képest. A konverziós arányok 50 százalékkal emelkedtek, csak a mobil platformra vizsgálva ezt, robbanás szerű növekedés valósult meg, amely elérte a 70 százalékot. A régi Big Bus oldal 2016-ban átlagosan 40 ezer Fontot (14 millió Forintot) hozott naponta. Az új Magento Big Bus 2017 májusában, meghaladva a számításokat, már 100 ezer Fontot (35 millió Forintot) hozott naponta. "Most már tudunk optimalizálni és folyamatosan a konverziós növekedésért tenni, ez hatalmas dolog a számunkra. Korábban az e-commerce számunkra egy úttorlasz volt. Most ha egy versenytárs indít egy új járatot New Yorkban, mi egy napon belül képesek vagyunk reagálni a piaci változásra." - mondta Furlong.

Az új platform a Big Bus Tours céget időtállóvá tette és felkésztette arra, hogy uralja az olyan új piacokat és városokat mint az ausztráliai Sydney és Darwin. A legújabb tervük egy Uber stílusú buszkövető rendszer és egy új, pazar videó szolgáltatás. Köszönhetően a Magentonak, a Big Bus jó úton halad ahhoz, hogy megvalósítsa ambiciózus tervét és többé váljon, mint egy buszjárat szolgáltatás.

forrás: magento.com